Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Mannevond mediehype. Alexandra Haudemann-Andersen frykter omfanget av Metoo-kampanjen kan føre til at kvinner skremmes bort fra å ville jobbe i mannsdominerte bransjer.

Mannevond mediehype. Alexandra Haudemann-Andersen frykter omfanget av Metoo-kampanjen kan føre til at kvinner skremmes bort fra å ville jobbe i mannsdominerte bransjer.

– Jeg blir skremt av ytterliggående feminister som skriker høyt i media og tøyer grensene

Tekst

Vil du få varsel hver gang Vilde Sagstad Imeland publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Megler Alexandra Haudemann-Andersen (28) mener Metoo-kampanjen har gått for langt.

– Det er utrolig leit at dekningen av Metoo-kampanjen hjelper til å bygge opp under et allerede misforstått bilde av mannsdominerte bransjer.

Det sier Alexandra Haudemann-Andersen til DN. Hun har sett seg kraftig lei av kampanjen og det hun mener er ensidig fokusering på de negative sidene ved å jobbe i et mannstungt miljø.

Haudemann-Andersen