DN Helg

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • DN Helg
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
    • Skattelister
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Follobanen

Administrerende direktør Gorm Frimannslund i Bane Nor.. Foto: Elin Høyland

Testkjøringen på Follobanen utsatt til fredag

Konsernsjef Gorm Frimannslund i Bane NOR la frem status for feilretting på Follobanen under en pressekonferanse torsdag.. Foto: Rodrigo Freitas, NTB

Bane Nor-sjefen om Follobanen: – Vi er i en alvorlig situasjon

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård møter pressen etter et møte med ledelsen i Bane Nor, Jernbanedirektoratet og Statens jernbanetilsyn om Follobanen tirsdag 3. januar.. Foto: Håkon Mosvold Larsen

Samferdselsministeren vil ha ekstern granskning av Follobanen: – Burde ha vært informert tidligere

Få varsel når vi skriver om
Follobanen

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Jarle Holstad (venstre), Bodil Holstad, Berit Holstad og Pål Breng foran berget av stein som i dag dekker eiendommen der gården lå.. Foto: Gorm K. Gaare

– Det tok fra ham livskvaliteten

Hva er det med gruver?

Tråere med toget. Her fra en av den nye Follobanens byggeplasser. Foto: Mikaela Berg

Follobanen forsinket: Kvikkleire og italiensk konkurs koster milliarder

Italienske Condotte hadde kontrakt på en del av Follobanen, et 22 kilometer nytt dobbeltspor mellom Oslo og Ski, men i januar i fjor sa Bane Nor opp kontrakten.. Foto: Mikaela Berg

Bane Nor må vente ekstra i Italia-sak

Samferdselsminister Jon Georg Dale skulle gjerne vært Bane Nor-bråket foruten. Her inspiserer han det som blir Nordens lengste jernbanetunnel, på Follobanen mellom Oslo og Ski.. Foto: Tore Meek/NTB Scanpix

Bane Nor kalt inn på teppet etter konsulentbråk

Prosjektdirektør Per David Borenstein og hans kolleger har bestemt seg for hvordan de skal erstatte den oppsagte entreprenøren Condotte på Follobanen.. Foto: Gunnar Blöndal

Flere firmaer på Follobanen etter italiensk avsporing

Påplussinger på Follobane-regningen er først klare nærmere sommeren. Bane Nors Gorm Frimannslund venter på svar.. Foto: Elin Høyland

Follobanen kan gå et halvt år uten entreprenør

AF-gruppen har fått tre oppdrag i Follobaneprosjektet på til sammen 800 millioner kroner, og har blant annet bygget to adkomstunneller.. Foto: Øyvind Elvsborg

Ber om strengere krav

Familiefirmaet Roar Wilhelmsen driver kran- og maskinutleie og har vært underentreprenør på Follobanen i halvannet år. Sjefen Hans Roar Wilhelmsen står på toppen av en 350 tonns mobilkran.. Foto: Fredrik Solstad

– Du vet, det blir noen millioner i måneden med åtte mann og åtte maskiner

Full stopp ved de store anleggsområdene til Follobanen ved Oslo S, Gamlebyen og Middelalderparken i Oslo.. Foto: Gorm K. Gaare

Full stans i byggingen av deler av Follobanen

Nokså normal drift ennå. Risiko fremover med entreprenør i krise. Her fra byggeplass der Follobanen skal gå fra Oslo S inn under Ekebergåsen.. Foto: Gorm K. Gaare

Follobane-entreprenør fikk konkursbeskyttelse

Byggingen av ny Follobane er Norges største samferdselsprosjekt. Den kriserammede italienske entreprenøren Condotte skal bygge 1200 meter tunnel under Ekebergåsen i Oslo. Bildet fra byggeplassen ved Oslo S.. Foto: Gorm K. Gaare

Follobane-utbygger har søkt konkursbeskyttelse

Gorm Frimannslund – administrerende direktør i Bane Nor kan få trøbbel med fremdriften for ny Follobane etter at entreprenøren Condotte har havnet i økonomiske problemer. Foto: Elin Høyland

Risikerer stor Follobane-forsinkelse

Follobane-prosjektet er det største enkeltprosjektet i norsk samferdsel noensinne og har fått en kostnadsramme på 25 milliarder kroner. Prosjektet skal være ferdig i 2021.. Foto: Per Ståle Bugjerde

Follobane-entreprenør trues av konkurs - Bane Nor på hastemøte i Roma

Bane Nor tilbyr alternativ overnatting til mange langs traseen til den nye Follobanen. På bildet en av fire tunnelboremaskiner skal bore mesteparten av Nordens hittil lengste jernbanetunnel.. Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix

VG: Bane Nor bruker millioner på alternativ overnatting

Arbeidet med Follobanen ved Oslo S har nærmest stoppet etter at den italienske entreprenøren Condotte ikke har betalt de norske underleverandørene.. Foto: Javad Parsa

Lover penger til Follobanen

Follobanens tunnelboremaskiner. Fire tunnelboremaskiner skal bore mesteparten av Nordens hittil lengste jernbanetunnel.. . Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix

Flere entreprenører har stanset arbeidet med Follobanen

Gjøvikbanen, Østfoldbanen og Gardermobanen stenger hele uka. Foto:. Javad Parsa

30.000 reisende rammes av togkaos denne uka

Assisterende direktør Gunnar Løvås i Jernbaneverket sier den største forskjellen mellom Follobanen og andre store byggeprosjekter er at Jernbaneverket bruker tunnelboremaskiner. Ingen norske entreprenørselskaper har slike store boremaskiner, sier han. Foto: Per Ståle Bugjerde.

Kjøper norsk arbeidskraft

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.