Slik fikk Norge en helt ny turistattraksjon

Tekst
Foto
Odda/Tyssedal
Topp. Jack Fioretti fra New York ser ned på køen for å komme ut på Trolltunga. Ifjor sto folk i kø i opptil halvannen time på det meste.

Topp. Jack Fioretti fra New York ser ned på køen for å komme ut på Trolltunga. Ifjor sto folk i kø i opptil halvannen time på det meste.

Jostein Soldal investerte en halv million kroner i en klatrerute til Trolltunga. Nå bidrar turistenes egne Facebook- og Instagrambilder til en eksplosjon av besøk fra hele verden.

Informasjonskapsler og personvern

Dagens Næringsliv er ansvarlig for dataene du oppgir og dataene vi samler om dine besøk på DN.no. Vi bruker informasjonskapsler og dine data til å analysere og forbedre tjenestene, og til å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner