Hvor viktig er egentlig trynefaktor på jobb?

Ukens innsender opplever å ikke bli hørt i møter, og at andre til stadighet blir behandlet bedre enn ham, uansett hvor godt han leverer på jobb.

Er det bare å gi opp og finne seg i det, eller kan man gjøre noe for å bli bedre likt på jobb – selv om man kanskje ikke er den mest karismatiske personen på kontoret?

Både kommentator Eva Grinde og psykolog Peder Kjøs mener det er ting innsenderen kan gjøre for at situasjonen blir bedre. Men de er også klare på en ting – man må ta et blikk på seg selv, hvis man stadig opplever det innsenderen beskriver.

I ukens fasit får vi avklart hvor gamle verv det er innafor å sette på CV-en.

Send oss dine spørsmål!

Lurer du på noe – stort eller smått – om jobb og karriere? Da vil vi gjerne høre fra deg! Send oss en epost på mandag@dn.no eller fyll ut det anonyme skjemaet under. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.