Satser to milliarder på å gjøre Rossignol og Dale til verdens største

Nordmenn i oppkjøpsfondet Altor bruker to milliarder kroner på å gjøre Rossignol og Dale of Norway til verdens største vintersportsmerker. Nå flytter de klesproduksjon fra Kina til Norge.

Publisert: Oppdatert:

Kina skal bygge 100 skisentre i året og sette 50 millioner innbyggere i skisporet før Vinter OL i Beijing i 2022. Det markedet vil Hugo Maurstad og Herman Korsgaard i oppkjøpsfondet Altor ta en jafs av, med vintersport-merkene Dale of Norway og Rossignol.
Kina skal bygge 100 skisentre i året og sette 50 millioner innbyggere i skisporet før Vinter OL i Beijing i 2022. Det markedet vil Hugo Maurstad og Herman Korsgaard i oppkjøpsfondet Altor ta en jafs av, med vintersport-merkene Dale of Norway og Rossignol. (Foto: Didrik Linnerud Arnesen)
Forsiden