Danske Bank brukte åtte måneder på å informere kundene om gebyrfeil – Finanstilsynet krever grundig redegjørelse

Først brukte Danske Bank 15 år på å oppdage de ulovlig høye gebyrene de tok fra kundene. Så brukte banken åtte måneder på å varsle sine norske kunder.

Ann Viljugrein er direktør for bank- og forsikringstilsyn i Finanstilsynet. Hun følger nå opp gebyrsaken i Danske Bank. – Finanstilsynet forventer at foretak informerer om hendelser av denne karakter så snart de selv blir oppmerksom på det.
Ann Viljugrein er direktør for bank- og forsikringstilsyn i Finanstilsynet. Hun følger nå opp gebyrsaken i Danske Bank. – Finanstilsynet forventer at foretak informerer om hendelser av denne karakter så snart de selv blir oppmerksom på det.Foto: Øyvind Elvsborg
Publisert 20. October 2021, kl. 02.08Oppdatert 20. October 2021, kl. 10.44