Inkonsekvent og feil

Mange forbrukere som har rett, får ikke medhold i Finansklage­nemnda. Nevndens praksis er inkonsekvent og feilaktig.

Publisert: Oppdatert:

En grundig og forskningsbasert gjennomgang av samtlige av nevndens avgjørelser i etterkant av Røeggen-dommen avdekker det reelle problemet, skriver artikkelforfatterne. Her fra avsigelsen for Røeggen-saken i Høyesterett. Fra venstre: Ivar Petter Røeggen og Randi Flesland, direktør i Forbrukerrådet. Foto: Linda Næsfeldt
En grundig og forskningsbasert gjennomgang av samtlige av nevndens avgjørelser i etterkant av Røeggen-dommen avdekker det reelle problemet, skriver artikkelforfatterne. Her fra avsigelsen for Røeggen-saken i Høyesterett. Fra venstre: Ivar Petter Røeggen og Randi Flesland, direktør i Forbrukerrådet. Foto: Linda Næsfeldt (Foto: Dagens Næringsliv)