Hard konkurranse ga nytt tap for elektrokjede

Lefdal solgte elektronikkprodukter for 2,5 milliarder kroner og reduserte kostnadene, men klarte ikke unngå et tap på 10,4 millioner kroner. – Det er vanskelig å ikke være nummer én i markedet, men nummer tre, fire, sier daglig leder.

– Det er vanskelig å ikke være nummer én i markedet, men nummer tre, fire, sier daglig leder Fredrik Tønnesen om konkurransesituasjonen i elektronikkbransjen. Lefdal har siden 2013 gått fra å tjene 54 mill. kroner til å tape 10,4 mill. kroner. Foto: Gunnar Lier
– Det er vanskelig å ikke være nummer én i markedet, men nummer tre, fire, sier daglig leder Fredrik Tønnesen om konkurransesituasjonen i elektronikkbransjen. Lefdal har siden 2013 gått fra å tjene 54 mill. kroner til å tape 10,4 mill. kroner. Foto: Gunnar Lier
Publisert 28. December 2017, kl. 14.09Oppdatert 28. December 2017, kl. 14.09