Forventer konkurser i Instagram- og bloggverden

Mer en ett dusin selskaper kjemper nå om å tjene penger på den nye generasjonen av internettkjendiser. – Mange vil definitivt komme til å falle fra, sier investor Magne Uppman.

Publisert: Oppdatert:

Cecilie Fløtre Haraldsen (21) forbereder seg til eksamen på årsstudie i bedriftsøkonomi. På Instagram har hun en halv million følgere under navnet «fashionluxuries», som sikrer henne reklameinntekter nok til å «kompensere for den eventuelle jobben jeg skulle hatt». Til høyre sitter studievenninne Emilie Pauline Hansen.
Cecilie Fløtre Haraldsen (21) forbereder seg til eksamen på årsstudie i bedriftsøkonomi. På Instagram har hun en halv million følgere under navnet «fashionluxuries», som sikrer henne reklameinntekter nok til å «kompensere for den eventuelle jobben jeg skulle hatt». Til høyre sitter studievenninne Emilie Pauline Hansen. (Foto: Gunnar Lier)