59,3 prosent av de spurte liker det svenske møbelvarehuset Ikea, viser YouGovs merkevareindeks for 2018. Analyseselskapet har kartlagt hvilke merkevarer som er mest populære blant norske kvinner. Kiwi kommer på annenplass i undersøkelsen. 57,7 prosent norske kvinner har et godt inntrykk av dagligvarekjeden.

Også Vipps er populær. 57,2 prosent er positive til appen.

I 2017 var Finn.no mest populær blant norske kvinner, men havnet i 2018 på den sure fjerdeplassen. Ellers er listen tilnærmet lik 2017-kåringen, men Q-Meieriene er kommet inn på topp ti på bekostning av Wasa.

Blant merkevarene med mest fremgang i popularitet topper Rema 1000 listen med 45,3 prosent, opp 13,7 prosentpoeng fra 2017.

Power kommer på annenplass i denne kategorien. 22,5 prosent svarer at de liker elektronikkjeden, som er en oppgang på 8,7 prosentpoeng fra året før. Norwegian kommer på tredjeplass, med en oppgang på 8,1 prosentpoeng. 41,9 prosent er positive til flyselskapet.

Målingen for 2018 gjelder for perioden 1. februar 2018 til 31. januar 2019.

Denne norske sporten går som en farsott i utlandet. Men hva skal den hete på engelsk?
02:37
Publisert:

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.