I fjor sommer landet Louise Fuchs en avtale med den globale giganten Lagardère Active etter bare en uke i jobben som administrerende direktør i bloggernettverket United Influencers.

Men utover høsten surnet samarbeidet mellom Fuchs og styret i selskapet, og i slutten av november ble det klart at hun sluttet i selskapet.

– Det var ingen dramatisk beslutning. Vi var uenige om strategien til selskapet. Derfor valgte jeg å slutte.

Nå har Fuchs fått ny jobb som kommunikasjonsdirektør i Norges største dagligvarehandel på nett Kolonial.no.

– I en digital tidsalder der alt er datadrevet er det rart å treffe viktige beslutninger i livet på magefølelse. Men det har jeg gjort nå.

– Er du redd for at magefølelsen din tar feil, sånn at du også denne gangen slutter etter fire måneder?

– Nei da. Kolonial.no er Norges mest spennende merkevare, og jeg gleder meg til å jobbe med mange dyktige folk.

Bakgrunn fra Schibsted

Fuchs gikk fra medieselskapet Schibsted til United Influencers høsten 2017. Hun startet som driftsdirektør for selskapets internasjonale satsing før hun ble administrerende direktør i fjor sommer.

Nå byttes bloggere ut med matvarer for Fuchs. Hun hadde første arbeidsdag på mandag, og skal fremover jobbe med både kommunikasjon og myndighetskontakt.

– Vi er veldig glade for at Louise har takket ja til denne nyopprettede stillingen. Hun er dyktig og har mye verdifull erfaring og kompetanse. I tillegg er hun engasjert og har et stort nettverk. Vi deler entusiasmen rundt å forbedre våre kunders liv, og jeg føler at Louise har iboende de samme verdiene som vi har. Vi gleder oss til å få henne med på laget, sier administrerende direktør i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.

«Tech-selskap i verdensklasse»

Kolonial.no er et av flere selskaper som har poppet opp de siste årene, der kunden kan bestille matvarer som blir levert hjem på døren. Fra 2014 til 2017 hadde selskapet en vekst i omsetningen fra 14 millioner kroner til 801 millioner kroner.

I 2017 var resultatet før skatt på negative 254 millioner kroner.

– Kolonial.no er ikke bare Norges største matbutikk på nett. Det er også et tech-selskap i verdensklasse. Jeg gleder meg til å starte arbeidet sammen med den spennende ledergruppen i selskapet.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Ungarns statsminister lover null inntektsskatt resten av livet til kvinner som føder minst fire barn
00:33 Min
Publisert: