Forbrukslånaktører kjemper om Google-plass: – På det meste ser vi at budene kan være opp til 8–900 kroner per klikk

Eksplosiv vekst i forbrukslånbransjen fører til tøffere kamp om topplasseringer i Google-søk. Eksperter anslår at ordet «forbrukslån» nå er verdt minst 650 kroner per klikk på en normal dag.

Publisert: Oppdatert:

– For å ligge blant de fire øverste må man belage seg på å betale 650 kroner per klikk. På det meste ser vi at budene kan være opp til 8–900 kroner per klikk i enkelte perioder og målgrupper, sier Christian Fure, administrerende direktør i digitalbyrået Iprospect.
– For å ligge blant de fire øverste må man belage seg på å betale 650 kroner per klikk. På det meste ser vi at budene kan være opp til 8–900 kroner per klikk i enkelte perioder og målgrupper, sier Christian Fure, administrerende direktør i digitalbyrået Iprospect. (Foto: Gorm K. Gaare)