Oslo Pride lei av kommersielle gratispassasjerer: – Du skal vise at du mener det

Oslo Pride omsatte for 6,6 millioner kroner i fjor. Nå har arrangøren fått nok av bedrifter den mener heiser regnbueflagg for å «rosavaske» seg selv og tjene penger på homokampen.

Festivalsjef Fredrik Dreyer studerer rettsvitenskap på fulltid, men forteller at sjefsjobben krever 100 prosent av ham året rundt. Kommunikasjon- og markedssjef Thomas Syversen (til venstre), har tatt to uker fri fra sin jobb i Røde Kors for å være frivillig på heltid under Pride. Her sammen med Brita Brekke, leder i Fri Oslo og Akershus, som eier Pride Oslo.
Festivalsjef Fredrik Dreyer studerer rettsvitenskap på fulltid, men forteller at sjefsjobben krever 100 prosent av ham året rundt. Kommunikasjon- og markedssjef Thomas Syversen (til venstre), har tatt to uker fri fra sin jobb i Røde Kors for å være frivillig på heltid under Pride. Her sammen med Brita Brekke, leder i Fri Oslo og Akershus, som eier Pride Oslo.Foto: Javad Parsa
Publisert 21. June 2019, kl. 07.11Oppdatert 24. June 2019, kl. 08.07