Markedsføringsbyrået United Influencers Norge melder om en omsetning på 47 millioner kroner, opp 21 prosent, og nesten en dobling av resultatet fra 1,2 til knapt 2,2 millioner kroner fra 2017 til 2018.

– Vi er veldig fornøyd med utviklingen, i tillegg har vi investert mye i 2018 som vi vil få utbytte av i året som kommer, sier Sandra Klaesson i en pressemelding torsdag.

Klaesson ledet den norske virksomheten frem til januar og har nå gått over til å styre den nordiske enheten. Hun melder om fremgang på de fleste områder, og sier at kundene fremover i større grad er opptatt av helhetlige konsepter. Hun sier det også er økt etterspørsel etter såkalte «micro influencers», nisjesegmenter og nye målgrupper.

United Influencers har rundt 30 ansatte ved kontorer i Oslo, Stockholm og Göteborg. Byrået beskriver seg selv som ledende i Norden.

«Byrået fokuserer sterkt på strategiske, konseptuelle samarbeid og performance marketing, for å kunne tilby en helhetlig strategi for influencer marketing», heter det i meldingen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Denne fisken må du dna-teste for å finne ut om er «ekte»
02:04 Min
Publisert: