Dagens Næringslivs livsstilsmagasin D2 stakk av med seks priser under utdelingen av nyhetsdesignprisen Society of News Design Scandinavia (SNDS) i København.

– I D2 har vi alltid vært ambisiøse på foto og design, og er veldig glade for å bli anerkjent for det. Nå jobber vi mye for å få til den samme visuelle kvaliteten digitalt, og jeg er derfor ekstra stolt av at vi får priser også for vår digitale historiefortelling, sier redaksjonsleder Helle Vaagland i D2.

Utdelingen gikk av stabelen tirsdag kveld, og konkurransen er for de baltiske og nordiske landene.

D2 fikk gull og sølv for coveret og saken til reportasjen «En ny istid» som omhandler den norske skøyterevolusjonen som ble publisert i forkant av vinter-OL februar 2018. «En ytterst elegant og ren forside med en tittel som er rene genistreken», heter det i juryens begrunnelse.

I tillegg til bronse for fotballsaken «Jakten på den hellige gral», stakk også livsstilsmagasinet av med dobbelt sølv for den digitale utformingen av historien om D2s journalist som hadde en emosjonell affære med en robot.

«Nydelig bruk av animasjon. Mengden arbeid som ligger bak er bemerkelsesverdig. Den gir en følelse av intimitet – en relasjon mellom AI og mennesket», skriver juryen.

Adresseavisen, VG, NRK, Dagbladet, Bergens Tidende stakk også av med en rekke priser i designkonkurransen tirsdag.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.