I et intervju med Dagens Industri røper toppbloggeren Isabella Löwengrip store planer for Löwengrip Invest, som omsatte for 7,5 millioner svenske kroner i 2017.

For regnskapsåret 2018 beregnes omsetningen til å havne på 16 millioner kroner, og målet er å komme opp i 100 millioner svenske kroner og samtidig børsnotere selskapet, sier hun.

– Mange av følgerne mine har vært med meg siden jeg begynte å blogge som 14-åring, og de har sett meg bygge opp selskaper og starte nye merkevarer. Jeg får ganske ofte spørsmål om hvordan man kan investere i meg, sier Löwengrip.

Derfor har hun kommet frem til at Löwengrip Invest er det selskapet som passer best for børsen.

– Jeg skal komme opp med nye merkevarer i årene som kommer, og med Löwengrip Invest på børs har man mulighet for å være med på den reisen, sier hun til DI.

Hun håper børsnoteringen kan gjennomføres i løpet av 2020, men det er en del som må være på plass før det. Hun har innsett at hun ikke selv kan være toppsjef i Löwengrip Invest lenger og vil også ha behov for å bytte ut visse økonomifunksjoner.

Droppet samarbeid med Petter Stordalen

Den svenske influenseren Isabella og Petter Stordalen planla å opprette et felles bokforlag, men i oktober i fjor droppet hun samarbeidet fordi «timingen ikke var rett».

– Her om dagen begynte min intuisjon å tale mot at en bedriftsidé med Stordalen ikke er rett. Rent rasjonelt forstår jeg at det sikkert er bra for meg å lage en bedrift med han, jeg har enormt mye å lære meg. Men selve ideen er ikke rett, skrev hun i et blogginnlegg.

Löwengrip har markert seg som gründer, forfatter, foreleser og er en av Nordens største bloggere. I mars i fjor ble hun kåret av Veckans Affärer som næringslivets mektigste kvinne i Sverige.

I blogginnlegget skrev hun videre at hun tror forlagsbransjen står ovenfor store endringer, og at dette er feil tidspunkt å gå inn i den på.

– Ideen handlet om et felles bokforlag. Superkult for meg som elsker bøker. Men som jeg skrev ovenfor finnes det ikke noe momentum i det. Jeg ser ikke hvordan vi skal gjøre det bedre enn noen andre akkurat nå, samtidig som bransjen selv holder på å forandre seg så mye.

– Timingen er ikke rett, skrev hun.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.