- Jeg kan bekrefte at det er innkalt til allmøte klokken 15, men kan ikke si noe om hva som skjer før det, sier leder Tove Heggum Elshøy i fagforeningen Parat i Schibsted Norge Abonnementsmedia.

Annonsesalget i Schibsted er organisert i en matrise der det sitter annonsedirektører i enkeltselskapene, samtidig som disse inngår i en egen salgsorganisasjon organisert under Per Håkon Fasting, direktør for annonse i Schibsted Norge. 

Ny strategi innebærer endringer

- Jeg kan bekrefte at det er innkalt til allmøte i alle annonseavdelingene i Schibsted Norges selskaper. Der kommer vil til å gjøre rede for meget spennende strategiske tanker om hvordan vi skal møte markedets behov, hvordan vi skal betjene kunder og hvordan vi skal presentere produktene våre, sier Fasting.

- I sum skal vi oppdatere våre ansatte på Schibsteds offensive annonsestrategi.

- Vil dette innebære sammenslåing av avdelinger og nedbemanning?

- Nei. Det vil alltid innebære endringer når man legger en ny offensiv strategi, og det vil vi gjøre rede for på møtet klokken 15. Men dette er ikke en nedbemanningsprosess, sier Per Håkon Fasting.

Amedia valgte Google

Etter det DN forstår har omorganiseringen også en kobling til Amedias beslutning nylig om å velge Google som digital annonseplattform, i stedet for Schibsted og samarbeidspartneren AppNexus.

Våren 2016 gjennomførte Schibsted en omfattende nedbemanning på kommersiell side i Norge.

Stor salgsoperasjon

Schibsted Norge Abonnementsmedia er et felles selskap som ivaretar all kommersiell virksomhet i Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen og Stavanger Aftenblad.

Når det gjelder annonsesalg samarbeider disse fire Schibsted-avisene med Adresseavisen under navnet Storby.

I Norge er VG og Finn de to andre store, annonsebærende plattformene i Schibsted. 

VGs annonseavdeling selger, ifølge egen nettside, på VG papir, VG.no, VGTV, tablet og mobil, VG+, MinMote, Godt.no og Vektklubb.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.