Han jobber i dag i brukermarkedet i Schibsted Norges abonnementsaviser, hvor han blant annet har bygget opp en bedriftsmarkedsavdeling som et satsingsområde.

– Jeg har vokst opp med Dagens Næringsliv på kjøkkenbordet og selv vært en engasjert leser og abonnent lenge, og gleder meg nå til å bli kjent med folkene, produktene og ikke minst brukerne fra innsiden. Som utdannet økonom føles det også ekstra riktig å komme «hjem» til næringslivsnisjen, sier Loennecken.

I Dagens Næringsliv vil Loennecken få ansvaret for alle brukerinntekter, og utviklingen av avisens fremtidige pris- og produksjonsstrategi. Han vil også jobbe med en nyopprettet avdeling for leserutvikling i utviklingsavdelingen og redaksjonen.

– DN har vekst i både opplag og brukerinntekter. Vi har også planer om fortsatt vekst. Fredrik vil derfor få en sentral rolle i å utvikle produktene og kundegrunnlaget i årene som kommer, sier kommersiell direktør Ole Johan Sjaastad i DN.

Anne-Kari Herrebrøden, som har hatt den samme stillingen tidligere, går over i jobben som Business Process & System Implementation Manager i DNs eierselskap NHST.

Ansettelsen av Loennecken skjer en knapp uke etter at det ble kjent at Ingeborg Volan er ansatt i stilling som redaktør for leserutvikling i samme avis.

I likhet med Volan, begynner også Loennecken i Dagens Næringsliv etter påske.(Vilkår)

Fly fra Tokyo til Paris for fem hundre kroner
Dette japanske flyselskapet har funnet sin lille nisje i flymarkedet.
01:34 Min
Publisert: