Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
Tips oss
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
${ subscriptionType }
${ loginMenu.buttonText } ${ bliAbonnent.buttonText }
  • ${ logoutMenu.buttonText }
  • ${ nhstLogoutMenu.buttonText }
Medier

Frykter opplagstull

De kommersielle direktørene i Dagbladet og Dagens Næringsliv nekter å ­presentere opplagstallene slik Schibsted-avisene, Amedia og Polaris Media vil.

1 min Publisert: 03.02.15 — 21.51 Oppdatert: 9 år siden

Ole Johan Sjaastad (til venstre) i Dagens Næringsliv og Per Brikt Olsen i Dagbladet er redd avisene vil tåkelegge opplagsutviklingen.
Ole Johan Sjaastad (til venstre) i Dagens Næringsliv og Per Brikt Olsen i Dagbladet er redd avisene vil tåkelegge opplagsutviklingen. (Foto: Mikaela Berg) Mer...
Bjørn Eckblad

Avisopplag

Alle aviser tilsluttet Mediebedriftenes landsforening (MBL) skal oppgi opplaget sitt etter regler utarbeidet og vedtatt av MBLs markedsråd.

MBL er opptatt av at opplagstallene har høy troverdighet. De skal være et sant uttrykk for opplaget til bruk blant annet overfor annonsørene.

Opplagstall er viktig i konkurransen avisene imellom, og mellom ulike mediekanaler som aviser, ukepresse, fagpresse og internett.

Opplags­tallene ligger også til grunn for beregning av pressestøtte fra staten.

For 2013 la MBL frem tall der solgte eaviser var inkludert i papiravisopplaget.

I

Schibsted Dagbladet Dagens Næringsliv Aftenposten Medier

DN Jobb

Ukens stilling

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.