Skrolsvik kommer fra stillingen som direktør for programplanlegging i Discovery Norge, og blir sjef for strategisk planlegging i TV 2.
Hun begynte i TVNorge, som er eid av Discovery, i 1995.
– Det er selvfølgelig leit å forlate gode kollegaer – og venner – i Discovery. Samtidig har jeg nå vært i samme selskap i over to tiår, og da muligheten åpnet seg i TV 2, var det en god anledning til å prøve noe nytt. Jeg er utrolig glad og takknemlig for alt jeg har fått være med på i Discovery, og nå gleder jeg meg til å møte de samme folkene på andre halvdel av banen, sier Kjersti Kongtorp Skrolsvik i en pressemelding.
Ny ledergruppe
Skrolsvik går inn i ledergruppen til kanaldirektør Trygve Rønningen. Som DN tidligere har skrevet, får Rønningen ansvaret for å bestille både nyheter, sport og underholdning til TV 2s kanaler, dog uten redaktør ansvar.
– Kjersti er en av de dyktigste i Norge på sitt felt, og jeg er veldig glad for å få henne med på laget, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 i pressemeldingen.
Han får med seg Skrolsvik i sin ledergruppe, som vil bestå av kanalsjef Anette With, direktør Nina Lorgen Flemmen for internasjonale innkjøp og researchsjef John Richard Hewitt.
Med i ledergruppen er også Jan-Petter Dahl, som tidligere har vært kommunikasjonssjef i hele TV 2. Han blir nå pr-sjef, og får ansvaret for pr for programmene som sendes på TV 2s kanaler.(Vilkår)