Tine og Felleskjøpet satser på kunstig landbruksintelligens

– Hittil har vi erstattet arbeidskraft, nå erstatter vi tankekraft, sier Johnny Ødegård i Tine. Sammen med Felleskjøpet vil meierikjempen eksportere norsk kunstig landbruksintelligens.

Norske data om landbruket kan bli eksportvare, og prises til 300 millioner kroner. Her er divisjonsdirektør Trond Fidje (til venstre) i Felleskjøpet Agri og Johnny Ødegård, konserndirektør med ansvar for rådgivning på besøk ved NMBU på Ås. Foto: Elin Høyland
Norske data om landbruket kan bli eksportvare, og prises til 300 millioner kroner. Her er divisjonsdirektør Trond Fidje (til venstre) i Felleskjøpet Agri og Johnny Ødegård, konserndirektør med ansvar for rådgivning på besøk ved NMBU på Ås. Foto: Elin Høyland
Publisert 25. June 2018, kl. 05.56Oppdatert 25. June 2018, kl. 13.21