Årsresultatet for 2019 lå på rundt 9,2 milliarder kroner – noe som er ned nesten 2 prosent sammenlignet med 2018.

Salgsinntektene økte med 8,5 prosent til 263 milliarder kroner, og bilgiganten opplyser at den solgte 705.452 bilder i 2019. Dette er det sjette året på rad med rekordsalg.

Toppmodellene inkluderer SUV-er i XC60 og XC40-seriene.

I Kina, som er verdens største bilmarked, ble det solgt omtrent 155.000 biler, en økning på nesten 20 prosent fra året før.

I USA, som er Volvos nest største marked, økte salget med 10 prosent og rundt 108.000 biler ble solgt i fjor.

Volvos personbilproduksjon ble i 1999 solgt til Ford, som i 2010 solgte denne delen av virksomheten videre til kinesiske Zhejiang Geely Holding Group.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.