I løpet av de fire første månedene i år økte antall henvendelser med nesten 300, opplyser Nav.

Gjeldstelefonen 800 GJELD (800 45353) ble opprettet i 2009. Antall henvendelser økte kraftig fra 2012 til 2013. Totalt tok 8.904 personer kontakt i fjor. I første tertial i år er det registrert 3.598 henvendelser.

- Veldig mange av dem som kontakter oss har problemer på grunn av for mye kredittkortgjeld, sier seksjonssjef Sonja Skinnarland i Oppfølgingsseksjonen i Nav.

Les også:
Studenter i kø for å få jobbe gratis
- Steve Jobs tok jobbene våre
Reder på egen kjøl(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.