Flyet skulle mandag fly fra Arlanda til New York da det fikk problemer, skriver e24.no.

Aftonbladet.se skrev om saken allerede tirsdag denne uken. Der kom det frem at nesten 600 av Norwegians passasjerer ble stående fast i nesten et døgn på Arlanda flyplass i Stockholm og JFK-flyplassen i New York.

- En lampe indikerte at noe var feil på bremsene og vi trodde at vi hadde funnet problemet mandag kveld og fikk tilsendt en reservedel fra Heathrow, sa Norwegians informasjonssjef Åsa Larsson til Aftonbladet.

Men problemet ble ikke løst og man fortsetter nå å prøve å finne feilen, opplyste hun.

Store forsinkelser
I en oppdatering igår skrev Aftonbladet at Norwegians flight DY7005 til New York kom seg avgårde like etter klokken 19 fra Arlanda tirsdag kveld, drøyt 25 timer forsinket.

Norwegians flight DY7205 til Bangkok tok av like etter klokken 02 onsdag morgen, drøyt 10 timer forsinket.

I mellomtiden står flyselskapets ene splitter nye Boeing 787 Dreamliner på bakken i Arlanda.

Norwegian ble tvunget til å leie inn reservefly fra Hifly for å dekke flightene fra Stockholm.

Informasjonssjefen opplyser til E24 at dette er det andre Dreamliner-flyet til Norwegian. Selskapet fikk dette i slutten av august, noe som betyr at flyet er brukt i knappe to uker.

Les også: Fremskynder New York-flyvning med Dreamliner (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.