Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth forteller at digitaliseringen skaper nye utfordringer.  Foto: Fartein Rudjord
Forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth forteller at digitaliseringen skaper nye utfordringer.  Foto: Fartein Rudjord les mer

Klagerekord hos Forbrukerombudet

Folk reagerer på villedende markedsføring og telefonsalg. 

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Forbrukerombudet varsler hardere kamp mot ulovlig og villedende markedsføring, særlig innen eiendom, alternativ behandling, forbrukslån og TV-bransjen.

Det er særlig digitaliseringen som skaper nye utfordringer, mener forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth, som torsdag presenterte strategien for 2017.

- Digitaliseringen fører til at vi kan handle reiser, tjenester og varer på nett, forvalte boligsalget vårt selv og sjekke helsa ved hjelp av et utall nye apper. Vi vil jobbe for at handelen på de nye plattformene skal foregå på en ryddig og lovlig måte, sier Haugseth.

Uønsket telefonsalg og villedende markedsføring

Forbrukerombudet vil særlig slå ned på ulovlig markedsføring. I fjor mottok ombudet i alt 12.757 skriftlige klager og tips om brudd på markedsføringsloven. Det er ny rekord.

Bransjene avis, strøm og eiendomsmekling står lavest i kurs hos forbrukerne.

- Forbrukerne reagerer på uønsket telefonsalg og villedende markedsføring, sier Haugseth. 

 

  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger

Anbefalte videoer