Bedriften så hovedmarkedet rakne og måtte kutte – men oppbemannet i én avdeling

Planlegg for krise mens det fortsatt går godt, anbefaler BI-professor Ragnhild Kvålshaugen. Konsernsjef Roy Reite i Vard forberedte seg på tøffe tak i god tid før oljekrisen slo inn.

Satsing på design har hjulpet verftskonsernet Vard med å være tidlig ute i konkurransen om nye markeder og kunder. Her diskuterer konsernsjef Roy Reite (til høyre) en ny løsning med leder for Vard Design, Erik Haakonsholm (til venstre) og Mads Gausdal (sittende) og Emilie Knardal fra designavdelingen. Foto: Maria Finnøy Fagervoll
Satsing på design har hjulpet verftskonsernet Vard med å være tidlig ute i konkurransen om nye markeder og kunder. Her diskuterer konsernsjef Roy Reite (til høyre) en ny løsning med leder for Vard Design, Erik Haakonsholm (til venstre) og Mads Gausdal (sittende) og Emilie Knardal fra designavdelingen. Foto: Maria Finnøy Fagervoll
Publisert 8. October 2017, kl. 17.19Oppdatert 8. October 2017, kl. 17.19