Går sammen for å presse frem flere elbiler

– Det er mye lettere å være etisk forsvarlig, når vi samtidig kan tjene penger på det, sier Jens Ulltveit-Moe om det nye samarbeidet om innkjøp av elektriske biler for næringslivet.

En rekke næringslivsaktører går sammen og forplikter seg til å kjøpe og etterspørre elektriske biler til sine virksomheter. Fra venstre, kommunikasjonsdirektør Per Hynne i Coca-Cola, konserndirektør Hege Schøyen Dillner i Veidekke, konsernsjef Jens Ulltveit-Moe i Umoe og fagrådgiver Torfinn Belbo i Zero. Foto: Embret Sæter
En rekke næringslivsaktører går sammen og forplikter seg til å kjøpe og etterspørre elektriske biler til sine virksomheter. Fra venstre, kommunikasjonsdirektør Per Hynne i Coca-Cola, konserndirektør Hege Schøyen Dillner i Veidekke, konsernsjef Jens Ulltveit-Moe i Umoe og fagrådgiver Torfinn Belbo i Zero. Foto: Embret Sæter
Publisert 31. October 2017, kl. 19.58Oppdatert 31. October 2017, kl. 22.45