Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Dagspressen taper annonsevolum til nettreklame. Foto: Stian Lysberg Solum/NTB scanpix
Dagspressen taper annonsevolum til nettreklame. Foto: Stian Lysberg Solum/NTB scanpix les mer

Teknologi

TV og dagspresse sliter – nettreklame vinner

Mediebyråene har handlet reklame for i alt 7,86 milliarder kroner i årets ti første måneder. Det er 4,1 prosent mer enn i samme periode i fjor.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Det viser ferske tall fra Mediebyråforeningen, som viser mediebyråenes kjøp av merkevarereklame i mediekanalene.

I oktober var veksten på 1,7 prosent. Men selv om veksten i markedet er på over 4 prosent hittil i år, skuffer TV. TV har nå hatt en nedgang både i september og oktober, to av årets viktigste TV-måneder, melder Kampanje.

For øvrig viser oktobertallene at vekstvinnerne ble internett (+11,5 prosent), utendørs (+14,5 prosent) og fagpresse (+10,4 prosent).

Taperne er dagspressen (-7 prosent), ukepressen (-27 prosent), TV (-1,3 prosent), radio (-22 prosent) og kino (-9,2 prosent).(Vilkår)

Medier Reklame Dagspresse Teknologi
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.