Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger
Det er først og fremst bankkunder som benytter seg av kodebrikken som opplever problemer med BankID mandag. Foto: Javad Parsa
Det er først og fremst bankkunder som benytter seg av kodebrikken som opplever problemer med BankID mandag. Foto: Javad Parsa les mer

Privatøkonomi

Bankkunder rammes av problemer med BankID

Bankkunder som benytter seg av kodebrikke sliter mandag formiddag med å logge inn i nettbanken.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

BankID har mandag formiddag problemer med innlogging for kunder som benytter seg av kodebrikke for å logge inn i nettbanken, opplyser kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID til DN.

– BankID på mobil fungerer nær normalt, sier hun.

Det er ikke klart hva som forårsaker problemene.

– Det er ingen som spiser lunsj før feilen er rettet, sier Steinsland i BankID.

«Vil feile i ett av tre tilfeller»

Det er ikke kjent hvor mange som er rammet. Ellen Dokk Holm i DNB opplyser til DN at enkelte at deres kunder sliter med å logge inn i nettbanken.

– Det beklager vi selvfølgelig stort. BankID Norge skriver til oss at Bank ID på mobil er noe berørt, mens BankID med brikke vil feile i ett av tre tilfeller, sier Dokk Holm.

Også kommunikasjonssjef Stian Arnesen i Danske Bank opplyser om at kundene deres ikke får logget inn i nettbanken med kodebrikke.

– Det stemmer at enkelte av våre kunder som primært benytter BankID har litt problemer med å logge inn i nettbanken. Problemet oppsto rett etter klokken 10.00 og vi er både i kontakt med BankID samt sjekker våre egne systemer for å finne en løsning så snart som mulig, sier Arnesen. (Vilkår)

DNB ASA

Omsetning Vis alle regnskapstall

Les mer

Kilde: Proff.no

BankID Norge DNB Hege Steinsland Danske Bank Holm Privatøkonomi
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.