Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Årets avis på nett og papir!

  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger
(Illustrasjonsbilde) Foto: Per Thrana
(Illustrasjonsbilde) Foto: Per Thrana les mer

Privatøkonomi

Strømkunder har krevd over 70 millioner

Lange og mange strømbrudd kan koste for nettselskapene. Strømkunder har krevd over 70 millioner kroner de siste fire årene.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Det viser tall fra Norges vassdrags- og energidirektorat fra 2013 til 2016, melder P4.

Kundene har rett til å få penger tilbake nettselskapene for strømavbrudd som varer i 12 timer eller mer.

– Det gjør nettselskapene mer motiverte for å ha linjer som tåler det uværet vi får mer av i dette landet, sier direktør Per Sanderud i Norges vassdrags- og energidirektorat.

Denne vinteren har mange opplevd lange strømbrudd både på Sørlandet og indre Østlandet på grunn av enorme snømengder.

Det er ikke kun strømkundene som koster nettselskapene store summer. Rundt 500 millioner kroner har blitt trukket årlig av myndighetene, gjennom KILE-ordningen. Det er fortsatt usikkert hva vinterens mange og lange strømbrudd vil koste.(Vilkår)

Energi Strøm Privatøkonomi
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.