Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Dagligvarer som skal sendes ut til kundene til Kolonial.no pakkes på lageret på Kalbakken i Oslo. Foto: Javad Parsa
Dagligvarer som skal sendes ut til kundene til Kolonial.no pakkes på lageret på Kalbakken i Oslo. Foto: Javad Parsa les mer

Dagligvare

Rema inn på eiersiden i Kolonial.no

Rema 1000 kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett. Ekspert tror det kan bidra til å skyte fart på nordmenns vilje til å handle mat på nett.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden har allerede kastet seg på trenden.

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Kolonial.no har siden 2014 hatt Rema Distribusjon som foretrukket leverandør. Rema kjøpt seg tidligere i år også inn i matkassefirmaet Kolonihagen, og eier nå 82 prosent av selskapet.

Les også: Enighet i avisbudmeklingen – streik avverget

Vil doble omsetningen i lakseelvene

Kanselleringer kan koste Norwegian 27 millioner

Se DNtv:

 

  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger
Næringsliv Rema Dagligvare
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.

Anbefalte videoer