– Vi er helt nødt til å skrinlegge planlagte veiutbygginger, sier Kaski til Dagsavisen.

I løpet av perioden 2014-2017 vil det bli igangsatt 62 veiprosjekter som koster over en halv milliard kroner, ifølge avisen. Til sammen er det snakk om flere hundre kilometer med ny vei.

Vil ikke øke kapasiteten

Kaski mener at landet trenger veiutbedringer, men at man må unngå å øke kapasiteten, særlig rundt de store byene.

– Det vil bli enormt vanskelig å nå klimamålene hvis vi fortsetter å satse på firefelts motorveier i stedet for jernbane og andre kollektivtilbud, sier partisekretæren. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Les også: «Onkel» i Amerika betalte millioner for norsk fylkesvei

 
Nytt veiselskap vil senke veistandarden