Flere norske selskaper har etablert seg i den virtuelle verdenen Second Life med «hovedkvarter» der de markedsfører seg selv, selger varer, tjenester og aktiviteter.

Nå viser det seg at svært få besøker de norske bedriftenes virtuelle lokaler, skriver Dagens Næringsliv.

Har brukt en halv mill.
DnB Nor er blant dem som er representert i nettsamfunnet med en egen bankfilial. Banken har brukt omtrent en halv million kroner på investeringen, blant annet til leie av land og produksjon av bygg og funksjoner. Dørstokken deres blir ikke akkurat nedrent.

– Det er omtrent 1200-1700 aktive norske avatarer i Second Life. Det sier seg selv at det blir få å treffe på de norske stedene, sier Espen Sparre-Enger, prosjektleder for Second Life i DnB Nor.

Avatarer er betegnelsen på de rollefigurene til SecondLife-medlemmer.

Vil avvente
- På åpningsdagen hadde vi stor trafikk, og i dagene etter var det omtrent 20 som var innom. Nå er vi nede i to til fem hver dag, sier prosjektlede ren til avisen.

Han sier at banken vil opprettholde øya for "å se hvordan det utvikler seg".

Heller ikke NRK, Edda Media, rubrikkportalen Tinde har ifølge Dagens Næringsliv mange besøkende.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.