Det sier konsernsjef Lars Boilesen i Opera Software til TDN Finans torsdag.

- Vi har hatt et veldig godt kvartal, der alle enheter har bidratt sterkt. Særlig området «mobile advertising» bidrar enda sterkere enn ventet, så når vi går inn i tredje og fjerde kvartal ligger vi allerede foran. Vi må bare løfte forventingene fordi vi leverer bedre enn ventet, sier Boilsesen, som mener forretningene går bra.

Bedre for Opera  

Boilesen viser til at de har bygd opp en veldig sterk «performance»-kultur i Opera.

- Hvis markedet gikk ned, kan vi gjøre det bedre enn markedet. Vi må alltid gjøre det bedre markedet, og det tror jeg på at vi skal fortsette med og det er viktig, sier Boilesen.

God erfaring

Finansdirektør Erik C. Harrel i Opera Software sa under kvartalspresentasjonen at den resultatavhengige delen av oppkjøpsprisen for Adcolony i 2014 kunne bli høyere ettersom selskapet går bra.

- Vi kjøper ofte litt mindre selskaper der vi kan komme inn og bidra med finansiering. Det er viktig for oss at de er motiverte så det er viktig for oss å betale penger underveis i stedet for i forkant, og det har fungert bra, sier Boilesen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.