Orkla oppretter en nettsalgbutikk gjennom Alibabas Tmall-side for salg av deres produkter. Det sier konsernsjef Peter Ruzicka på selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.

-Vi venter ikke veldig store salgstall, men mener dette er en viktig måte å lære seg det kinesiske markedet og nettsalgmarkedet, sier Ruzicka, ifølge TDN Finans.

Han sier de leverer produkter til Tmall, som leverer videre til kundene.

Netthandelsgigant

Alibaba er Kinas ledende netthandelskonsern og Tmall er ett av deres konsepter der de driver nettbutikk og levering for kineiske og utenlandske produsenter. Selskapet har hatt rundt halvparten av det kinesiske markedet for salg fra bedrift til forbruker.

Ifølge Wikipedia har allerede selskaper som P&G, Adidas, GAP, Reebok, ECCO, Ray-Ban, Umbro, Lenovo, Dell, Nokia, Philips, Samsung,Logitech og Lipton butikker hos Tmall.

Alibaba er børsnotert ved New York Stock Exchange og er i skrivende stund verdsatt til 254 milliarder dollar.

Les også: Solid drift i Orkla

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.