I sin tid var Eurowine en del av Eurexim. Selskapet levde godt på bulgarsk vin. Feilinvesteringer, sammen med fallet i salget av bulgarsk vin, knekte nesten selskapet. Wulff-familien måtte selge. Først var det Einar Nagell-Erichsen som kjøpte selskapet. Han solgte videre til Robert Prizelius, som igjen ble kjøpt opp av danske Hans Hust.

En ny generasjon Wulff ledet nå selskapet. Høsten 2004 var Petter Wulff lei av at pengene han sørget for at selskapet tjente endte opp i Danmark. Petter Wulff hadde nemlig snudd selskapet rundt og Eurowine er i dag et selskap som satser på vin under 100-lappen, og tjener penger på det. Ingen store internasjonale brands, kun viner som har skapt seg et marked i Norge ved hjelp av Petter Wulff.

Eurowine har vinprodusenter i sin portefølje som ungarske Chapel Hill, portugisiske Casa Santos Lima (Bons-Ventos og Espiga), spanske Marqués de Nombrevilla og cognacen Nansen. Wulff hadde 30 prosent av selskapet og de resterende 70 prosentene ble kjøpt opp av Bottleneck Holding AS, eid av Ferdinand G. Juell og Petter Wulff.

I fjor økte Eurowine omsetningen med 30 prosent til rundt 42 millioner kroner. Resultatet før skatt endte på 5,3 millioner kroner. Eierne tok ut 2,2 millioner kroner i utbytte.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.