Telemark hadde i fjor nesten 24 henvendelser per 1.000 innbyggere, mer enn dobbelt så mange som Nord-Trøndelag. Troms og Oslo kom – som vanlig – på andre- og tredjeplass.

– Resultatene er såpass like fra år til år at det er fristende å spekulere på om det er noe med folkelynnet i forskjellige deler av landet, skriver Forbrukerrådet i en pressemelding.

Statistikken viser at Leka er kommunen med høyest henvendelses-hyppighet, til tross for at den ligger i Nord-Trøndelag, med over 50 henvendelser per 1.000 innbyggere. Vevelstad i Nordland i andre enden av skalaen har ingen registrerte klager.

De ti byene der Forbrukerrådet har kontor ligger for øvrig høyt på statistikken, noe som kan tyde på at tilgjengelighet og tilstedeværelse senker klageterskelen.

Les også:
Her er årets nordiske stjernerestauranter
Rødt flagg i Seadrill (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.