Ferraris toppløse California som kom for noen år siden har vært på treningsleir. Det resulterer i 30 flere hestekrefter, og minst like viktig, 30 kilo lavere vekt.

Dermed gjør bilen med en 4,3-liter stor V8-er under panseret, null til 100 km/t på raske 3,8 sekunder. Det er to tideler bedre enn den tyngre og svakere forgjengeren.

Les vår test av bilen her: Bruksbil fra Ferrari

På samme tid har dreiemomentet også økt med 20 newtonmeter, og ender nå opp på 505 ved 5000 omdreininger.

California har stått litt i skyggen av den fantastiske FF etter at den kom på markedet ifjor. Det betyr ikke at den er noen spesielt dårlig bil. Bilen forbedrer ytelsene og forblir dermed av de raskeste fireseters cabrioletene på markedet.

Les test av Ferrari FF: Forrykende firehjulstrekker

Vektreduksjonen kommer som følge av ny bruk av aluminium som ikke skal gå ut over stivheten i karosseriet eller ytelsene på noe vis. Samtidig kommer bilen med en ny "Handling Speciale package", som skal sørge for raskerer respons i dempere, samt stivere fjæring og mer presis styring.

Bilen debuterer under bilutstillingen i Genève i mars.

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.