Et betydelig antall kunder i DNB opplevde at penger som skulle kommet på konto mandag, ikke var på plass. Problemet lå i en fil med transaksjonsdata – og gjaldt kun transaksjoner fra denne dagen.
Onsdag morgen opplyser DNB at problemene er løst, og at de i løpet av natten har kjørt ut lønn, feriepenger og betalinger slik at pengene nå er tilgjengelige på konto for de aller fleste.
– 99 prosent av transaksjonene er gjennomført, og for resten av kundene gjør vi en ekstra kontroll for å sikre at beløpene blir riktige. Disse vil også bli tilgjengelige i løpet av dagen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø.
Problemet rammet både bedrifts- og personkunder.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.