Mye tyder på at det er ulønnsomt å bruke de gamle livsstil-konseptene til å selge boliger. Leiligheter som lokket med livsstilskonsepter og lavt innskudd for noen år siden, er nå vanskelig å få solgt.

Ved resalg unngår meglerne betegnelser som «Living in a box» og «Funkisgården».

Se DNtv:Milliontap på 23 m2

Tonet ned
For tre år siden solgte Hvitsten eiendom 34 «Living in a box»-leiligheter. Nå forsøker seks av eierne å bli kvitt sin andel. Men kun én av annonsene på Finn.no nevner at enheten er en del av «Living in a box».

Syv leiligheter i «Funkisgården» ligger ute til salg. Og denne gården fikk høy profilering, og ble solgt som konsept når leilighetene ble lagt ut for salg første gang. Nå er dette tonet kraftig ned.

Kun i to av annonsetekstene påpekes det at leiligheten er en del av «Funkisgården». Ellers står det bare såvidt nevnt i feltet der det opplyses om borettslagets navn eller nettsted.

Mye kritikk
Boligprosjektet i Sporveisgata 35 på Majorstua i Oslo har fått mye kritikk for aggressiv markedsføring og dårlig informasjon om fremtidige kostnader.

I et innslag setter DNtv fokus på en av leilighetene fra «Living in a box» som eieren har forsøkt å bli kvitt siden tidlig i vår.

Se: Milliontap på 23 m2

I bydelen ellers har boligprisene i gjennomsnitt økt med 42 prosent siden slutten av 2004, da «Living in a box»-boligene ble lagt ut for salg.

Økningen gjelder imidlertid ikke for borettslaget i Sporveisgata 35, der enkelte har gjort en elending investering.

Se hvor mye eierne av disse boligene har tapt i forhold til naboene.

Diskuter saken under!(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.