Amedia og Aller Media tar opp annonsekampen mot Google og Facebook: Oppretter eget selskap

De to mediehusene når ut til 2,7 millioner nordmenn hver uke. Nå vil de ha sin del av «reklamekaken».

Amedia og Aller går sammen for å skape en markedsplass for annonser. (Fra venstre) Are Stokstad konsernsjef Amedia, Bente Klemetsdal konserndirektør salg hos Aller Media, Victoria Schultz konserndirektør Salg og Marked Amedia og Dag Sørsdahl konsernsjef Aller Media.
Amedia og Aller går sammen for å skape en markedsplass for annonser. (Fra venstre) Are Stokstad konsernsjef Amedia, Bente Klemetsdal konserndirektør salg hos Aller Media, Victoria Schultz konserndirektør Salg og Marked Amedia og Dag Sørsdahl konsernsjef Aller Media.Foto: Didrik Linnerud Arnesen
Publisert 21. June 2019, kl. 10.03Oppdatert 21. June 2019, kl. 13.22