Skulle revolusjonere bannerannonser – endte i kaos

Kryptosystemet Coinhive ble lansert for å ta over for irriterende bannerannonser, men lanseringen har endt i kaos – med Agderpostens nettsider som siste i rekken.

Publisert: Oppdatert:

Besøkende på Agderposten.no kunne tirsdag morgen oppleve at maskinene deres ble svært trege. Grunnen var at noen ved en feil hadde lagt inn en funksjon for å tjene penger på å låne datakraft fra de besøkende. Her publisher Øyvind Klausen (midten) med digitalsjef Bjørn Atle Eide (til venstre) og frontredigerer Jørund Flaa.
Besøkende på Agderposten.no kunne tirsdag morgen oppleve at maskinene deres ble svært trege. Grunnen var at noen ved en feil hadde lagt inn en funksjon for å tjene penger på å låne datakraft fra de besøkende. Her publisher Øyvind Klausen (midten) med digitalsjef Bjørn Atle Eide (til venstre) og frontredigerer Jørund Flaa. (Foto: Gard L. Michalsen/Medier24)