Digitalbyrået Hyper og norges største byrå for innholdsmarkedsføring, Redink, slår seg sammen til ett selskap med navnet HyperRedink.

Begge selskapene tilhører Ahead Group, eid av mediekonsernet Aller. Årsaken til sammenslåingen er at de to selskapenes bransjer overlapper stadig mer.

– Vi må hele tiden vurdere optimal organisering av våre brands for å sørge for at vi ligger i forkant av utviklingen. Kombinasjonen Hyper og Redink vil gi en grenseløs tilnærming til problemløsning, sier administrerende direktør i Ahead Group Norge, Per Engh Halvorsen.

Det sammenslåtte byrået vil bli ledet av Redinks direktør Øyvind Vederhus og får en samlet stab på 100 ansatte og 150 millioner kroner i omsetning.

Hypers administrerende direktør Jørgen Schibsted fratrer sin stilling ved sammenslåingen. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.