500 millioner kroner står på spill: TVNorge og TV3s eiere rigger lobbykampanje mot ny lov

Motstanderne av det foreslåtte forbudet mot spillreklame på tv koordinerer seg. Strategien er å bruke pr-byråer, kronikker og Thomas Giertsen som inviterer Trine Skei Grande på kaffe.

Publisert: Oppdatert:

– Jeg er ikke den beste til å mene noe om spilling eller skadeligheten av reklame for betting, hverken gjennom Norsk Tipping eller den omfattende eksponeringen Unibet får i NRKs VM-sendinger. Jeg er først og fremst opptatt av effekter av et eventuelt nytt regime, sier Thomas Giertsen.
– Jeg er ikke den beste til å mene noe om spilling eller skadeligheten av reklame for betting, hverken gjennom Norsk Tipping eller den omfattende eksponeringen Unibet får i NRKs VM-sendinger. Jeg er først og fremst opptatt av effekter av et eventuelt nytt regime, sier Thomas Giertsen. (Foto: Håkon Mosvold Larsen/NTB Scanpix)