Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
Tips oss
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
${ subscriptionType }
${ loginMenu.buttonText } ${ bliAbonnent.buttonText }
  • ${ logoutMenu.buttonText }
  • ${ nhstLogoutMenu.buttonText }
Reklame

Kutterlengden på reklamen

For ikke å kjede publikum med samme reklamefilm flere ganger, analyserer Telenor din netthistorikk. I fremtiden kan filmene bli krympet ned til fem sekunder.

1 min Publisert: 30.09.14 — 21.54 Oppdatert: 9 år siden

TESTER. Lars Erik Jensen eksperimenterer med nye måter å kjøre reklame­kampanjer på i Telenor. Foto:
TESTER. Lars Erik Jensen eksperimenterer med nye måter å kjøre reklame­kampanjer på i Telenor. Foto: (Foto: Thomas T. Kleiven) Mer...
Bjørn Eckblad

Real Time Bidding

Automatiserte reklamekjøp er en samlebetegnelse som blant annet omfatter Real Time Bidding (RTB).

Ifølge Business Insider vokser RTB ekstremt hurtig. Nettstedet anslår omsetningen gjennom denne formen for reklamesalg til 3,1 milliarder ­dollar i 2013.

Frem til 2018 vil dette, ifølge ­Business Insiders prognose, vokse med 42 prosent årlig til 18,2 milliarder dollar. Dermed vil RTB utgjøre 33 ­prosent av det totale digitale ­reklamesalget i USA.

Telenor Reklame

DN Jobb

Ukens stilling

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.