Höegh LNG fikk et resultat før skatt på 6 millioner dollar i andre kvartal 2015, mot minus 8 millioner dollar i samme kvartal året før.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport torsdag.

Driftsresultatet ble 17 millioner dollar mot minus 5 millioner i tilsvarende periode i fjor.

Totale t/c-inntekter ble 50 millioner dollar i kvartalet mot 17 millioner året før, mens totale inntekter var 55 millioner dollar, opp fra 32 millioner i samme periode i fjor.

Selskapet har besluttet å betale et kvartalsutbytte på 0,10 dollar pr aksje for tredje kvartal.

Bud

Höegh LNG byr for tiden aktivt på tre nye FSRU-prosjekter og har en «shortlist» av ytterligere fem til seks aktive FSRU-prosjekter i en tidlig fase av utviklingen.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport torsdag.

«Antallet FSRU-muligheter fortsetter å øke, drevet av konkurransefortrinnene til FSRU-løsning i forhold til landbaserte LNG-importterminaler, tilgjengeligheten av LNG og meget konkurransedyktige gasspriser i markedet», heter det.

Leveringsutsettelse

Höegh LNG har fått utsatt leveringen av FSRU «Grace» fra Hyundai Heavy Industries til april 2016. Ved levering vil «Grace» gå til Colombia for oppstart på kontrakten med SPEC.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport.

I lys av det fortsatt veldig svake LNGC-spotmarkedet, vurderer selskapet at den utsatte leveringen er optimal økonomisk løsning for gapet mellom opprinnelig leveringsdato til starten av den langsiktige FSRU-avtalen.

Avtalen er «også en refleksjon av det sterke kommersielle forholdet mellom selskapet og HHI», heter det.

Prosjektfremgang

Höegh LNG skriver at Delfin FLNG -prosjektet gjort betydelig fremgang ved å signere en avtale med Bechtel for gjennomføring av FEED for prosjektet.

Det fremgår av selskapets kvartalspresentasjon torsdag.

Höegh LNG vil være eierens ingeniør i FEED-fasen, og operatør og deleier i driftsfasen. FEED er ventet å starte i løpet av tredje kvartal 2015 og vare til midten av 2016, fremgår det.

Innen FLNG fortsetter selskapet å fokusere på sine nordamerikanske prosjekter hvor de mener at det bør være i stand til å tilby en konkurransedyktig enhetspris og økt fleksibilitet i forhold til amerikanske landbaserte LNG-terminaler, fremgår det.

Höegh LNGs FLNG-forretningsmodell er å bare plassere ordre for FLNG-nybygg etter at selskapet har sikret en kommersiell kontrakt for prosjektet, samt gjennomført FEED for å få tilstrekkelig sikkerhet når det kommer til byggekostnader, opplyses det.

 

Les også: Riggansatte sagt opp på epost – truer med søksmål

Emilie Stordalen (23): - Det var et ekstremt sjokk å høre

NASA: Trolig uunngåelig at havet stiger 1 meter
 

Se også:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Nytt fra Snøhetta:

Nytt fra Snohetta
Redigert film fra Snøhettas nye prosjekt
01:43
Publisert: