Den sosiale medietjenesten Facebook faller svakt i etterbørshandelen på Nasdaq-børsen etter å ha lagt frem sterke resultater for tredje kvartal.

Selskapet forbedrer resultatet med 90 prosent, mens antall aktive brukere steg til 1,35 milliarder, opp fra 1,32 milliarder i foregående kvartal, og 1,19 milliarder i samme periode ifjor, ifølge MarketWatch.

Antall daglige aktive brukere, som Facebook anser som mer engasjerte og derfor mer verdt, steg til 864 millioner brukere, sammenlignet med 829 millioner i andre kvartal og 728 i tredje kvartal ifjor.

Annonsekronene fra mobile enheter dro lasset, og stod for hele 66 prosent av annonseinntektene, opp fra 62 prosent i andre kvartal og 49 prosent i tredje kvartal ifjor.

Nettoresultatet ble 806 millioner dollar, eller 0,30 dollar per aksje, opp fra 425 millioner dollar, eller 0,17 dollar per aksje i tredje kvartal 2013. Driftsinntektene økte 59 prosent til 3,2 milliarder dollar, ifølge MarketWatch.

Ekskludert aksjebasert kompensasjon og andre spesielle poster, steg resultatet til 0,43 dollar, opp fra 0,27 dollar.

Det var på forhånd ventet et resultat per aksje på 0,40 dollar på 3,12 milliarder dollar i omsetning.

Facebook steg 0,6 prosent til omlag 80,8 dollar per aksje i ordinær handel på Nasdaq tirsdag. Aksjen faller tilbake 0,51 prosent i etterbørshandelen til 80,4 dollar.

Les også:
Tesla til himmels på Musk  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.