Curlingbarna, generasjonen født på 1990-tallet, har inntatt arbeidslivet. De er ikke som andre arbeidstakere.  De forventer startpakker og karriereplaner, de er ambisiøse, men naive og de skal ha det gøy. Og kanskje viktigst av alt: De forlanger tilbakemeldinger.

Frisørgründer Inger Ellen Nicolaisen.
Frisørgründer Inger Ellen Nicolaisen. (Foto: Nikita)
– Ros, ros, ros og atter ros, sier Inger Ellen Nicolaisen i frisørkjeden Raise.

– Vi har fått inn en hel generasjon som vi sliter med å finne startknappen til, sier hun.

Les om generasjonen som forlanger å ha det gøy på jobben i lørdagens DN:

Curling-kongene magasinetPlus  (krever innlogging)
 

Da Anna Kverneland Simensen (24) begynte i revisjonsavdelingen til EY, tidligere Ernst & Young, satte de nyansatte seg på flyet til Madrid. I Spania møttes alle nordiske nyansatte i EY til en ukes opplæring og sosiale aktiviteter.

EY legger til rette for at de ansatte morer seg på fritiden og organiserer blant annet jentekveld med avdelingen.

– Bare det å se hverandre i litt mer casual setting, gjør mye med stemningen og tryggheten når man igjen treffes i hverdagen, sier Stephanie Alice Namtvedt (25), som er fersk i EY.

Veloppdragne

– Arbeidslivet kan bare glede seg, her kommer curlingbarna fiks ferdig dressert. De er så flinke og greie og hyggelige at om det skulle bli slutt på oljen, tror jeg ikke det blir noe problem, oppsummerer sosiolog og frihetsforsker Gunnar C. Aakvaag.

Les hele saken fra Magasinet her:

Curling-kongene magasinetPlus  

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.