Lavprisflyselskapene kutter ofte ned på servicetilbudet for å kunne senke kostnadene.

Likevel viser en ny undersøkelse som avisen USA Today har gjort at passasjerene synes de får bedre service nettopp her, skriver takeoff.dk.

Undersøkelsen er basert på en årlig gjennomgang av tilfredshetsundersøkelser fra offentlige myndigheter i USA og klager til forbrukerorganisasjoner.

Dette irriterer
Flyselskaper som JetBlue, Southwest og Frontier topper tilfredshetslisten. Nederst havner store ruteflyselskaper som US Airways, United, Delta og American.

Studien viser at flypassasjerer irriterer seg over ekstraavgifter og gamle fly, og det kommer frem at det ikke er noen sammenheng mellom hva flybilletten koster og hvor fornøyd man er med flyselskapet. Passasjerene setter dessuten stor pris på punktlighet og at bagasjen faktisk kommer frem.

Og flyselskapene tar virkelig kundetilfredshet på alvor: Delta Air Lines, som er verdens største flyselskap målt i passasjerer, har ansatt ytterligere 1.000 medarbeidere for å forbedre kundetilfredsheten sin.

Les også: Fly billig over hele verden (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.