Å fly med selskapet vil «så vidt vi vet nå ikke lengre være mulig etter 28. oktober senest», på grunn av likviditetsproblemer, skriver Air Berlin-toppsjef Thomas Winkelmann i et brev til sine ansatte.

Selskapet erklærte seg konkurs i august, etter å ha mistet pengestøtten fra sin største aksjonær Etihad Airways.

Flyene har imidlertid gått frem til nå som følge av et nødlån fra tyske myndigheter.

Datterselskapene Niki i Østerrike og LGW i Tyskland er i seg selv ikke konkurs, og vil kunne fortsette å fly etter 28. oktober.

I mellomtiden forhandler Lufthansa og det britiske flyselskapet Easyjet om å kjøpe deler av det konkursrammede selskapet. Forhandlingene avsluttes torsdag, men er avhengige av grønt lys fra europeiske konkurransemyndigheter – en prosess som kan ta flere måneder.

–Vi vil vite mer om et par dager når det gjelder en eventuell enighet, sier Winkelmann, og legger til at forhandlingene har vært intense.

I januar 2015 la Air Berlin ned den daglige ruten mellom Oslo og Berlin, etter fem års drift.(Vilkår)

Bitcoins forklart på to minutter
DNs journalist forklarer hva bitcoins er.
02:14
Publisert: